Retourbeleid

Het is voor ons van belang dat u als klant het gevoel heeft dat er goed voor u wordt gezorgd, zeker nadat u een bestelling bij ons heeft geplaatst.
Mocht u de pech hebben een artikel te ontvangen dat niet functioneert zoals het zou moeten, dan is het ons doel om uw RMA zo snel en efficient mogelijk af te handelen.
Om dit proces te vereenvoudigen, hebben we een simpel 3-stappen traject opgesteld. 
Door dit traject te volgen zal de kans dat wij uw RMA kunnen oplossen voordat u het naar ons heeft gestuurd, drastisch toenemen.
 
Een aanzienlijk percentage van alle RMA's die wij ontvangen, hadden voorkomen kunnen worden door een aantal simpele dingen te checken alvorens het product naar ons te retourneren.
 
Dus als u ons helpt een aantal simpele zaken te controleren voordat u een RMA nummer aanvraagt, is er een aanzienlijke kans dat u uzelf daarmee helpt!
 
Vraag via email een RMA nummer aan:
Vervolgens:
Log in op uw Account.
Selecteer de relevante order in "Mijn Bestellingen".
Vind de juiste bestelling en klik op "Order inzien".
In de rechter bovenhoek kunt u kiezen tussen uw factuur uitprinten
Vink op uw factuur het aantal aan dat u wilt retourneren.
Beschrijf aub een reden voor retourneren en vul de foutomschrijving in.
 
Mochten er tijdens uw RMA aanvraag problemen ontstaan, stuur dan een e-mail naar retouren 
 
Uw RMA nummer is na ontvangst 7 dagen geldig.
 
Alleen particulieren eindgebruikers mogen gebruik maken van het 14 dagen Herroepingsrecht, mits het geen speciaal voor deze particulier besteld artikel is. Het herroepingsrecht is ook enkel van toepassing op via de website geplaatste geautomatiseerde orders, het herroepingsrecht is niet van toepassing op afgehaalde orders en orders waarvoor een prijsopgave is afgegeven.
Een eventuele credit voor producten die onder het herroepingsrecht geretourneerd worden, geldt overigens alleen voor de waarde van het product en niet voor de (retour-)verzendkosten,
deze zijn voor rekening van de afnemer.
 
Verpak het product veilig met materialen die tegen een stootje kunnen samen met de originele onbeschadigde verpakkingen voeg alle accessoires en onderdelen toe.
 
In het geval van "Dead On Arrival" dient het product in dezelfde staat te worden geretourneerd zoals het naar u was verstuurd, inclusief originele verpakking en alle accessoires.
 
Voeg de RMA bevestigings e-mail toe in de verpakking.
Geef duidelijk het RMA nummer dat u van ons heeft ontvangen op de buitenkant van het pakket aan, ALLEEN op het adreslabel, niet op de verpakking.
Vermeld ons adres op pakpapier en niet op de verpakking van het product.
 
De retourzending dient op uw kosten én risico naar onze retouren afdeling te worden verzonden.
De eventuele retourzending terug naar u zal op rekening van Bengshop.nl worden verzonden.
 
Na inspectie en tests zullen wij reparaties uitvoeren of een vervanging sturen indien van toepassing, zulks ter beoordeling van Bengshop.nl.
 
Wij zullen u een orderbevestiging en verzendbevestiging toesturen wanneer uw product hersteld of vervangen is.
Als producten worden teruggestuurd onder het herroepingsrecht worden deze bij aankomst in ons magazijn geïnspecteerd en/of getest.
Indien aan de voorwaarden voor creditering is voldaan, wordt het bedrag op uw bankrekening bijgeschreven.
Indien u op andere wijze heeft betaald wordt het bedrag teruggestort op uw bankrekening.
Let op dat u dan uw bankrekening nummer vermeld bij de retourzending!
Leveringen zonder duidelijk vermeld RMA nummer zullen een speciale behandeling nodig hebben en de verwerking hiervan kan een aanzienlijke vertraging oplopen.
Retourzendingen die onder rembours, ongefrankeerd, of met beschreven originele verpakking of beschadigd worden verstuurd kunnen wij helaas niet accepteren.